Jak delegovat účetní služby

 

Předat část starostí s on-line podnikáním, není jen tak. Začínáme malým seriálem o delegování. Podíváme se společně, na výhody a nevýhody jednotlivých řešení a ceny. Vyžádali jste si, začít delegováním účetnictví.

Velká část on-line podnikatelů jsou kreativního založení a nemá ráda papírování všeobecně, co se týče daní, je to ještě horší.

Co si promyslet předem, pokud si hledáte odborníka na účetnictví a daně.

Kde se píše účetní, myslím prosím, ženu i muže.

1) Co je účtování?

Účtuje se v podvojném účetnictví a zjednodušeně je, až pro s.r.o. Fyzická osoba, tedy OSVČ si jej může zvolit dobrovolně.

Běžná OSVČ vůbec neúčtuje

FO vede daňovou evidenci, zjednodušeně příjmy a výdaje. Tedy sčítá a odečítá, aneb eviduje příjmy a výdaje.

To je pro vysvětlení, až se budete ptát, jak máte v daňové evidenci něco zaúčtovat a někdo by se na vás díval, že jste spadli z višně.

Do součtu příjmů se počítá prakticky každý příjem do pokladny nebo banky.

Do součtu výdajů občas nějaký nepatří, jsou to zejména ty, které vám dělají největší radost. Podrobněji je rozepíšu jinde.

2) Kolik máte položek nebo dokladů

To je věc, na kterou se vás bude ptát téměř každý účetní a to proto, aby bylo možno si udělat základní obrázek o vašem podnikání z hlediska pracnosti.

Co je to položka:

1 přijatá faktura faktury na energie, telefon, platformy, appky,

1 vydaná faktura (a to buď automaticky vydaná, nebo ručně),

1 pokladní doklad nebo stvrzenka,

1 položka banky. (Ano i úrok na účtu 2,4 Kč/ měs, nebo poplatky bance, dobropis faktury)

Doklad nemusím vysvětlovat. Jen dodám, že za doklad, se mohou brát i faktury z FAPI nebo jiného automatického fakturačního programu. A pokud máte akci, na e-book za super akční cenu 99 Kč, kterou si koupí například 100 klientů, můžete se dost podivit.

Příklad :

99 Kč *100 nákupů je 9900. Kč Super.

Mínus cena za účetní položku 30 Kč*100, cena za FAPI dle vašeho tarifu u Simpleshopu tak 495 Kč, cena GOPAY.

Pokud byly prodeje do EU vypracování daňového přiznání k DPH, případně souhrnného hlášení nebo MOSS. Jedno za 750 Kč.

Taková pěkná akce by bez reklamy nebyla tak zdařilá, tak ještě cena za reklamu. Po skončení období nějaké daně, zdravotní a sociální. A zbylo? … nic moc.

Web a automatické aplikace, korektor a grafik, také kurz osobního rozvoje na téma „Prodávej jak ďábel“, také něco stojí.

3) Jak máte rozloženou distribuci příjmů během roku

Jak se vydařily nebo nevydařily různé sezónní prodejní akce, třeba před vánocemi.

Toto je zase důležité kvůli pracnosti, protože pro účetní existují velmi pracovně vypjatá období.

4) Co máte v byznysu naplánované do budoucnosti

To víte, nikdo vám nečte myšlenky a neví, že máte v tiskárně knihu, kterou má předplaceno spoustu lidí, nebo že chystáte revoluční on-line kurz.

Pokud se podíváte zpětně na to, co je dobré o podnikání vědět, abyste si domluvili přiměřené ceny za služby, vidíte, že bez vlastní historie, si optimální podmínky budete sjednávat těžko.

5) Co by měl umět váš účetní navíc?

Rozhodně má mít živnostenský list na vedení daňové evidence i podvojného účetnictví. To užijete až v budoucnosti, až se rozhodnete pro s.r.o. Možná vám to připadne, zatím jako sci- fi, ale v on-line podnikání to může jít i docela rychle, a je škoda měnit účetní, na kterou jste zvyklí.

Bude mít větší radost z práce bude-li znát speciality on-line podnikání. Speciální je už sám automatický proces prodeje. Dále ne každý, je kovaný ve speciálních režimech DPH, jako je identifikovaná osoba. Ve specialitách vás můžu vyškolit, začněte zde.

6) Odměna dle položek, nebo podle hodinové sazby?

Účetní specialista by měl být nakloněn účtování práce za vaši daňovou evidenci hodinovou sazbou, spíš než účetními položkami, na které je většina účetních zvyklých.

Běžná cena za položku daňové evidence je 18-30 Kč, cena za jedno podání se pohybuje cca 500-750 Kč. Většinou je na webech napsáno, cena dohodou, dle pracnosti a podobně.

Daňová přiznání a práce spojené s ukončením roku se účtují zpravidla zvlášť.

Doporučuji volit hodinovou sazbu.

To je ten on-line marketing, Výstupy z FAPI nebo Simpleshopu a jiných fakturačních programů se dají poměrně jednoduše přehrát do účetního programu, a nemusí se ručně přepisovat.

Vy byste při ručním přepisování platili za jednotlivé faktury dvakrát, jednou automatickému fakturačnímu programu a jednou účetní. Sehrávání dat vašeho účetního naučíme.

7) Bydliště vaše nebo účetního, nehraje roli

V dnešní době už se doklady nikam nenosí, ani na FÚ se již nechodí. Většina případů se dá řešit automaticky. Pokud si přesto přejete povyprávět s vaším účetním odborníkem osobně, je tu e-mail, telefon, skype, a další možnosti, jak si povyprávět. Vzdálenost opravdu v dnešní době nehraje roli.

8) Co je psáno, to je dáno, ale může se občas změnit.

Je dobré, aby se obě strany hned zpočátku připravily na to, že změna je život. Občas sejdete, třeba jednou za rok a upravíte podmínky práce a odměn tak, aby to bylo stále win-win.

Dlouhodobě sleduji ceny různých služeb kolem on-line podnikání a také reakce podnikatelů v různých úrovních podnikání a zjistila jsem, že není dobré, v on-line podnikání, platit za služby dle obratu, nebo položek, ale podle hodinové sazby.  Za férovou hodinovou sazbu považuji 350-500 Kč na hodinu, za práci na daňové evidenci. 

Ač se vám to může zdát v začátcích podnikání méně výhodné, zkušení podnikatelé se cítí jakoukoliv službou, která vychází z jejich obratu, diskriminovaní. Je to vysoká cena za úspěch.

 

 

Marta Veselá
Mým koníčkem je, zjednodušování podnikatelské agendy a efektivita účetnictví. Tvořím pro lidi, kteří nemají rádi čísla a papírování. Pomocí barevných schémat, jim umožňuji být v obraze, co se týče nezbytného papírování a evidence. Umožňuji jim, plnit si své sny a dotýkat se hvězd. Můj příběh najdete zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů