FB reklama a DPH, aneb identifikovaná osoba

Identifikovanou osobou se stanete i když nechcete a to tak, že nakoupíte služby ze zahraničí na IČO.

Nevěříte? Vezměme to od pěkně od začátku.

Chystáte se prodávat e-book nebo on-line kurz a chcete prodej trošku podpořit a rozproudit reklamou?

Tak na to je Facebook, jako stvořený. Protože Facebook zná každého, však víte.

Má to malý háček.

Pozor! Podobně to platí pro další služby ze zahraničí (AdWords, Bing Ads), ale také nákup hudby,  e-booků ze zahraničí, obrázků ze zahraničních fotobank a podobně.

 

Při zadávání reklamy na FB si můžete vybrat z dvou možností:

srdce obrys  1. Reklamu budete využívat jako fanoušek,tedy na RČ

tedy jako fanoušek, který nic neprodává a ani nikdy nebude. Do reklamy dává nemalé peníze opravdu jen z čisté radosti, a aby měl na stránce hodně fanoušků a liků. Zaškrtnete tedy,  reklama není  použita pro podnikatelské účely.

Po sjednané sadě reklam, buď na konci měsíce, nebo až dosáhnete 600 Kč dostanete od FB fakturu, kde je cena za reklamu + dph.

Zaplatíte a jste rádi, že jste se zviditelnili na FB, a zaplatili DPH Irsku a dále „nic nemusíte“.

Tento postup, vám však nikdo moc dlouho věřit nebude. Nesbíráte náhodou pomocí reklamy kontakty? Myslíte si, že sběr kontaktů není pro obchodní účely?

Osobně se držím v podnikání hesla“ přiměřeně, přiměřeně“.  Neboli, všeho s mírou.

Reklama na FB se využívá převážně pro podnikatelské účely. Tedy sběr kontaktů a prodej.

 

ikona_barevna 2.  Reklamu využíváte jako podnikatel, tedy na IČO.

Zpočátku poněkud únavné. Jako uživatel doufám, že mi reklama přinese další kontakty do databáze, kterou následně využiji k prodeji své služby nebo produktu nebo třeba e-booku a doufám v zajímavý výsledek.

Kdy se přihlásit po první reklamě?

Přihlásit se jako identifikovaná osoba k dani (nejste-li již plátce DPH), je nutné do 15 dní od vystavení první faktury z FB.

Proč?

Protože přijímáte službu ze zahraničí a v platbě za Facebook není zahrnuta daň z přidané hodnoty (DPH). Musíte se, nebo-li máte, ze zákona povinnost se o to postarat sami. Tj. odvést DPH u nás. (ne Irsku)

Jsou dvě možnosti:

1. Pro plátce DPH,  se zase tak nic nemění. Zahraniční fakturu (např. faktura za reklamu FB s 0% DPH), uplatníte v přiznání k DPH řádek 5. Vaše výhoda je ta, že daň sice zaplatíte, ale zároveň si ji můžete uplatnit na vstupu, obdobně jako plnění od plátců z ČR.

2. Nebo pokud nejste již plátce DPH, stanete Identifikovanou osobou podle (§ 6g-i zákona č. 235/2004 Sb., o DPH), což si představte jako DPH junior

Zde jsou vaše nové povinnosti, coby identifikované osoby

  • Musíte podat do 15 dnů od tohoto okamžiku (ten okamžik je datum první faktury na FB) přihlášku k registraci k DPH u svého finančního úřadu (§ 97)
  • Musíte vést si evidenci, jakou službu, od koho a za kolik jste pořídili (§ 100, § 100a), tj. evidovat faktury z Facebooku
  • Musíte pravidelně podávat přiznání k DPH a odvádět DPH (§ 101 odst. 6) do 25 v měsíci, nově registrovaní mají měsíční zdaňovací období, a to pokud máte náplň, tj. když je z čeho, máte vyúčtovanou reklamu.

Příklad:

Reklamu v měsíci (lednu) používáte, podáte přiznání a platíte (25.2.)

Reklamu v měsíci nepoužíváte. Nepodáte přiznání. Daň neplatíte.  

Toto vše se týká jen služeb ze zahraničí (AdWords, Bing Ads, reklama Facebook)

V ČR nejste plátce DPH, V EU jste plátce DPH

Identifikovaná osoba je jen pro DPH při zahraničním plnění.

Reklama na FB se využívá převážně pro podnikatelské účely. Tedy sběr kontaktů a prodej.

Na vyzkoušení zkuste možnost 1.

Pokud chcete pěkně rozpohybovat vaše podnikání,  doporučuji možnost 2.

Cítíte se mizerně, když dojde na podnikatelské oficifiality?

Mám pro vás řešení.

 

Pokud prodáváte e-booky a e-kurzy, připravila jsem pro vás zajímavou pomůcku ZDARMA

Vyzkoušejte mapu DPH, se kterou se neztratíte a bude se vám líbit, zvlášť pokud jste vizuální typ.

 

Neradi čtete?

Natočila jsem pro vás živé vysílání, kde  podrobně vysvětlím reklamu na FB. Soukromou i podnikatelskou.

webinář je ZDARMA

 

 

Marta Veselá
Mým koníčkem je, zjednodušování podnikatelské agendy a efektivita účetnictví. Tvořím pro lidi, kteří nemají rádi čísla a papírování. Pomocí barevných schémat, jim umožňuji být v obraze, co se týče nezbytného papírování a evidence. Umožňuji jim, plnit si své sny a dotýkat se hvězd. Můj příběh najdete zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů