Co musí obsahovat patička e-mailu?

S ochranou osobních údajů úzce souvisí i e-mailing. I váš článek, kde nic neprodáváte, je obchodní sdělení.

Kdy se začít zajímat o to, co musí patička e-mailu obsahovat?

Při prvním e-mailu databázi. A potom v každém dalším.

V každém emailu, kde odkazujete na svůj web, musí být text, že se jedná se o obchodní sdělení. Ze zákona je povinné, mít tam tyto údaje:

  1. Jak se klient dostal do Vaší databáze. (Například: Tento email dostáváte, protože jste se registrovali na stránkách www.mojedomena.cz.)
  2. Jedná o obchodní sdělení. (Například:  Toto je dle zákona obchodní sdělení.)
  3. Můžete se odhlásit. (Například: Pokud tyto e-maily už nechcete dostávat, odhlaste se zde.) Odhlašovací odkaz, lze ze SmartEmailingu, vložit automaticky a je automaticky součástí patičky e-mailu, abyste na to nezapomněli.Jak to tedy může vypadat? Pro ty z vás, kteří si netvoří web v nějakém on-line kurzu, kde se to jistě probíralo.
  4. Texty si můžete kreativně upravit na míru, avšak výše uvedené body obsahovat musí. Také můžete mít jiného poskytovatele, a tak raději proveďte kontrolu.

Tato zpráva obsahuje vše co má , ale vy jistě budete kreativnější.

  • Tuto zprávu dostáváte, protože jste se v minulosti sami přihlásili na našich stránkách.www.123.cz
  • Odesilatelem je Jméno a příjmení, otazky@123.cz
  • Tento email byl odeslán na adresu: františek@seznam.cz Dle zákona je tento email obchodním sdělením. Odhlásit se a nedostávat tyto zprávy můžete zde

Najdou se i pečliví, co mají v e-mailu patičky dvě. Jednu předefinovanou a jednu kreativní. Jedna postačí, ať se nepřetěžují poštovní holubi.

Kde to píšou?

Zákon, který vám mluví do e-mailů, není žádná novinka. Je to zákon 480/2004 O některých službách informační společnosti. Přečtěte si § 7.


Minimum, které potřebujete znát

  • Obchodní sdělení se musí týkat obdobných výrobků nebo služeb nabízených správcem údajů ( bez souhlasu subjektu nemůžete kontakt použít pro nabídku svých obchodních partnerů). Pokud nabízíte osobní rozvoj a meditace, a nabídnete-li školení typu Jak správně investovat, jistojistě se vám kontakt odhlásí
  • Zákazník má jasnou a zřetelnou možnost jednoduše a zdarma další takové zasílání odmítnout (typicky odhlašovací odkaz v závěru každého mailu)
  • Každá zpráva je zřetelně a jasně označena jako obchodní sdělení.
  • Není skrytá nebo utajená totožnost vás, jako odesílatele.
  • Ve zprávě je platná adresa, na kterou lze přímo a účinně zaslat informaci o tom, že si nadále nepřeje zasílání obchodních sdělení.
  • V patičce na webových stránkách, je třeba mít odkaz na stránku Ochrana osobních údajů.

Pokud si rádi zkontrolujete, co za další podnikatelsko- evidenční  nástrahy na vás číhá, stáhněte si e-book zdarma

Paragrafy, které musíte znát, než začnete prodávat e-book

 

 

Marta Veselá
Mým koníčkem je, zjednodušování podnikatelské agendy a efektivita účetnictví. Tvořím pro lidi, kteří nemají rádi čísla a papírování. Pomocí barevných schémat, jim umožňuji být v obraze, co se týče nezbytného papírování a evidence. Umožňuji jim, plnit si své sny a dotýkat se hvězd. Můj příběh najdete zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů