Tip, jak více prodávat e-kurzy

Prodáváte on-line kurzy? Pořádáte kurzy jógy, učíte angličtinu nebo háčkování, nebo snad osobní rozvoj? Tento článek pro vás může být zajímavý,  pokud se mezi vašimi klienty nachází nějaký zaměstnanec státní správy, nebo příspěvkové organizace, nebo člen jeho rodiny. Pak mám pro vás zajímavý tip na zvýšení prodeje. Čtěte dál.

 

Více prodávat chce každý.

Do cesty mi přišla tato možnost, kterou zatím on-line podnikatelé při prodeji kurzů a e-kurzů moc nepoužívají.

Jedná se o využití fondů FKSP, které možná neznáte, nebo vám ta zkratka přijde jak z minulého století. Avšak dobře jej znají státní zaměstnanci a zaměstnanci příspěvkových organizací.

Aby vše řádně zafungovalo, je třeba dát dohromady.

1. Proč?

  • Na jedné straně bude spokojený zaměstnanec, který má kurz, po kterém touží.
  • Na straně druhé, zaměstnavatel nebude mít letos problém s vánočními dárky pro své zaměstnance.
  • Vy budete mít více zaplacených faktur. I to je milé.

    V čem je zrovna financování přes FKSP tak super?

    Příspěvek rozhodně váš klient nedostanete do ruky, vám je zaplacena celá faktura.

    Z příspěvku se neplatí:

    • zdravotní,
    • sociální,
    • daně. (§ 6 odst. 9 písm. d) zákona o daních z příjmů).

    Váš klient dostanete tak mnohem větší hodnotu, než by měl, kdyby  mu zaměstnavatel místo příspěvku navýšil mzdu. To parádní rozdíl, co říkáte?

2. Komu prodávat?

Je třeba oslovit zaměstnance:

  • Organizačních složek státu
  • Státních příspěvkových organizací
  • Příspěvkových organizací zřízených územními samosprávnými celky (dále jen “příspěvková organizace”)

V těchto organizacích se dá přispívat:

  • Zaměstnancům v pracovním poměru,
  • státním zaměstnancům podle zákona o státní službě,
  • příslušníkům ve služebním poměru,
  • soudcům,
  • žákům středních odborných učilišť a učilišť
  • důchodcům, kteří při prvém odchodu do starobního nebo invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně pracovali u organizační složky státu nebo příspěvkové organizace, (dále jen “zaměstnanec”)
  • a jejich manželům (druhům), partnerům a
  • nezaopatřeným dětem (dále jen “rodinný příslušník”)

3. Co prodávat?

Pokud se dá vaše činnost “napasovat” pod nějaký odstavec z vyhlášky

Vyhláška č. 114/2002 Sb.

Vyhláška Ministerstva financí o fondu kulturních a sociálních potřeb

§4. Příspěvky na provoz zařízení, která slouží kulturnímu a sociálnímu rozvoji zaměstnanců

(1) Z fondu lze přispívat na náklady na provoz kulturních zařízení, rekreačních zařízení, sportovních a tělovýchovných zařízení, rehabilitačních zařízení včetně masáží a zařízení pro zájmovou činnost organizačních složek státu a příspěvkových organizací (dále jen “zařízení sloužící kulturnímu a sociálnímu rozvoji zaměstnanců”) a na provoz autobusu, pokud je využíván pro potřeby zařízení sloužícího kulturnímu a sociálnímu rozvoji zaměstnanců.

(2) Z fondu lze hradit nákup vitaminových prostředků pro zaměstnance a přispívat zaměstnancům na očkování proti chřipce, klíšťové encefalitidě a hepatitis A, pokud není hrazeno ze zdravotního pojištění.

(3) Z fondu lze přispívat na vybavení ke zlepšení pracovních podmínek, na pracovní oděvy a obuv, a to nad povinné vybavení, na jednotné oblečení a na vybavení pro sportovní a zájmovou činnost, které je půjčováno zaměstnancům.

(5) Z fondu lze přispívat na náklady za dočasné užívání zařízení jiných organizačních složek státu nebo osob, pokud slouží kulturnímu a sociálnímu rozvoji zaměstnanců.

§8 Dovolená a rekreace

Z fondu lze přispívat zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům na dovolenou, včetně rehabilitace a lázeňské léčby, rekreační pobyty ve vlastních zařízeních nebo pořízených od jiných organizačních složek státu nebo od právnických nebo fyzických osob a na zájezdy, a to v tuzemsku i v zahraničí.

Zvláště přínosný odstaveček. Pokud se porozhlédnete na internetu, zjistíte, že u rehabilitačních pobytů se již dávno financování z fondů FKSP. Může to být nejen lázeňský pobyt, ale také kurz zdravotního cvičení, jógy, …

§ 9 Kultura, vzdělávání, tělovýchova a sport

Z fondu lze přispívat zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům na:

  • a) vstupenky na kulturní, tělovýchovné a sportovní akce a na dopravu na tyto akce,
  • b) náklady na kulturní, tělovýchovné a sportovní akce pořádané organizační složkou státu nebo příspěvkovou organizací,
  • c) náklady na vzdělávací kurzy.

Ještě připomínám:

(5) Na poskytnutí příspěvku nebo jiné plnění z fondu není právní nárok.

(6) Příspěvkem podle této vyhlášky, pokud není stanovena jeho výše, může být i plná úhrada nákladů.

 (8) Veškerá plnění z fondu, s výjimkou sociálních výpomocí, sociálních půjček a darů, jsou zaměstnancům poskytována nepeněžní formou.

4. Jak jsem k nápadu přišla?

Začalo to nevinným e-mailem od kamarádky. „Pomůžeš mi s fakturou? Můj kurz si chce koupit nějaká paní, a je z ministerstva.“

Jasně, co je na faktuře složitého?

Mýlila jsem se.

Faktura, která má být proplacena z fondu FKSP z „ministerstva“ má náležitosti, o kterých jsem do té doby nevěděla, nebo jen mlhavě.

Tak jsem to podrobně nastudovala. Po té jsem kamarádce poslala kompletní návod, jak se taková faktura ve FAPI vystavuje. Co je třeba „nad plán“ vyplnit, aby byla „FKSP uznatelná“.

Jasně, že to nejde „přes automat“.  Že „ministerstvo“ vyplní objednávku a je to.

Mohla jsem zůstat u dobrého pocitu. Ovšem toto si zaslouží vědět více lidí.

 

Podle čeho se fondy FKSP řídí?

Vyhláška č. 114/2002 Sb.

Vyhláška Ministerstva financí o fondu kulturních a sociálních potřeb

 

Celé znění vyhlášky mám v příloze návodu i s mými komentáři, zde uvádím jen odstavce, které se týkají on-line podnikatelů a jejich kurzů.

 

5. Jak to uvést do praxe?

  • Podle toho, co za kurzy nabízíte, si zformulujte nabídku pro své klienty.
  • Nabídku umístíte na webu a pošlete databázi.
  • FKSP se moc nevyužívá a vy musíte klienty inspirovat, aby zašli za zaměstnavatelem.
  • Zjistili, jak je to u nich s příspěvky, tedy kolik a na co, nebo zda je jen nějaká částka a může se použít libovolně.
  • Zdůrazníte výhodnost, příspěvku oproti nákupu z běžné mzdy. Ujistíte klienty, že jim pomůžete s objednávkou i s fakturou.

Pro ty z vás, kteří máte rádi moje návody, jsem vytvořila podrobný návod, jak na to.

Rozepsala jsem:

  • Jak dát vědět o možnostech, že je jak se dají koupit vaše kurzy na fakturu, kterou proplatí zaměstnavatel z fondů FKSP.
  • Na co se má váš budoucí klient svého zaměstnavatele ptát.
  • Jak vypadá faktura, aby byla “FKSP uznatelná”.
  • Jak ji udělat ve FAPI.
  • A postup, jak to celé zařídit, aby se celá záležitost úspěšně dokončila.
  • Praktická aplikace na příklady z plážového podnikání.
  • Součástí návodu je i moje podpora a pomoc při řešení, lidem co si návod zakoupili.

 

 

Marta Veselá
Mým koníčkem je, zjednodušování podnikatelské agendy a efektivita účetnictví. Tvořím pro lidi, kteří nemají rádi čísla a papírování. Pomocí barevných schémat, jim umožňuji být v obraze, co se týče nezbytného papírování a evidence. Umožňuji jim, plnit si své sny a dotýkat se hvězd. Můj příběh najdete zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů